نام‌جو

دف دیوانه سابق

نام‌جو

دف دیوانه سابق

موبی‌دیک

جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۵:۳۴ ب.ظ

۵/۱۲/۱۴۰۱

 

بعد از مدت‌ها بالاخره نوبت به خواندن موبی‌دیک، شاهکار هرمان ملویل رسید. سال‌هاست عطش خواندن آن را دارم ولی هربار به دلیلی قسمت نمی‌شود. این‌بار با خودم عهد بستم تا پایان امسال تمامش کنم و به‌نوعی بشود آخرین کتاب ۱۴۰۱. امیدوارم با این حجم مشغله برسم و این کار ناتمام را تمام کنم. اما نکته چیز دیگری است. دیشب متوجه شدم فیلم جدید آرنوفسکی به نام «نهنگ» منتشر شده است. آٰرنوفسکی هیچ‌گاه فیلمساز محبوبم نبوده است ولیکن همیشه برای خودش و سینمایش احترام زیادی قائلم. پیش نیامده فیلمی از او را از دست بدهم. به همین دلیل آن را دانلود کردم و دیدم. حدس نمی‌زدم که این نهنگ ارتباطی با موبی‌دیک داشته باشد ولی داشت. این موضوع در ابتدای فیلم بی‌حد شگفت‌زده‌ام کرد که چه اتفاق جالبی! باید به فال نیک گرفت.

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۵
نام جو